Uncategorized

Reklama jako skuteczne narzędzie marketingowe

Opakowania produktów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż jedynie ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt wizualny musi jeszcze przekazać prawidłowe informacje we właściwy sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze nigdy nie było tak ważne. Na półkach sklepowych dobrze zaprojektowane, kreatywne opakowanie może posiadać kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt albo linię towarów spośród innych (sprawdź tutaj: projektowanie graficzne). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma przede wszystkim podłoże emocjonalne. Bez wątpienia śliczny, atrakcyjny projekt graficzny nie wystarczy, o ile za produktami nie stoi właściwa, akceptowalna jakość. Nowoczesne marki są prezentowane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W takich sytuacjach opakowanie bezpośrednio demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to 1-szy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko i wyłącznie narzędziem komunikacji i marketingu, niemniej jednak również narzędziem logistycznym, dlatego istotne jest, aby było trwałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania oraz zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, tekst, elementy graficzne), oraz robimy koncepcję graficzną opakowania. W trakcie prac projektowych kreujemy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. Jeżeli już asortyment towarów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnorakich formatów. Jest to niezbędne, ponieważ różne formaty opakowań towarów mogą mieć bardzo różne proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do w zasadzie każdego z nich osobno (sprawdź również: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o tworzeniu materiałów reklamowych). Jeżeli asortyment towarów jest dostępny jedynie w jednym schemacie, ten szczegół jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, ale o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga utworzenia wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Oczekiwania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary czcionek itp.) są dostarczane i kontrolowane przez klienta.

Zobacz również: https://www.iveno.pl/kalendarz-ksiazkowy-tygodniowy-a5-wieczny

Powered by: Wordpress